Rosadagar

Höst & vinterkläder

Publicerad 2009-08-18 21:49:17 i Barnsaker

Härmar Emmy å gör en liten lista på kläder som behövs nu till hösten och vintern... bra så man får lite koll på vad som ska inhandlas! Ni får gärna komma med tips å idéer!

Höst
- Skaljacka från PO.P
- Windstopper jacka från PO.P
- Skalbyxor från PO.P, dom vi köpte i våras passar.
- Flecceset från H&M
- Regnbyxor ska köpas, skippar regnjacka till att börja med så får vi se om den behövs sen...
- Stövlar ska köpas, blir mest troligt fodrade
- Tunna mössor (ska köpas)
- Tunnare vantar (ska köpas)
- Galonvantar (ska köpas)
- Skor, ett par gympaskor ska köpas... men sen måste man kanske ha en lite varmare sko oxå? Som man kan ha innan den tjocka vinterskon...

Vinter (här behöver allt köpas)
- Overall
- Tjockare mössa
- Tjockare vantar
- Varma skor
- Halskrage
- Tjocksockar

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-08-19 09:41:08

Jag tycker inte att du ska köpa fodrade stövlar... Då är det bättre med ofodrde som man kan ha även är det är varmare ute och så kan man sätta en extra socka i om det är lite kallare... Ananrs var det en bra lista! :-)

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-08-19 09:42:42

Å glömde ju säga oxå att vi har bara haft gympaskor å sen vinterkängor till Sebbe... Det har funkat bra!

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-08-20 21:44:07

Hej! Vad kul att du gillar vårt hem! Ska försöka svara på dina frågor. Krukorna i det ena fönstret är från en lokal inredningsaffär jag vet inte vad det är för märke på dem. I det fönstret där det är svärmorstungor i är krukorna från dollarstore (!) de hade dem i svart, grått, vitt och mönstrat. När jag kom på att jag behövde fler var de så klart slut i vitt, men då köpte jag de mönstrade och målade dem. De kostade bara 50 kr/st och är verkligen superfina!



Mina lamellgardiner är från Jysk, de har ofta halva priset på dem tycker jag. Mina är 250 cm långa och jag har två i varje fönster. Är jättenöjd med dem och det är super att ha när man har mycket fönster eftersom det lätt blir så varmt annars.



Hoppas du fått svar på dina frågor annars hör av dig!



Trevlig helg //Jessica

Postat av: caroline

Publicerad 2009-08-20 21:56:03

hej hej vad kul att Isa ckså ska ha denna fina klänning! ha det bra kram c

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-08-21 06:21:02

Hej! Är du från Piteå?! Krukorna är inhandlade på Gardingalleriet, men jag är osäker på om de är kvar. Såg däremot att de hade nåt liknande på Keramix, men jag såg inte vad de kostade där. Krukorna jag har köpt på Dollarstore var i skeppet där krukorna är, längst upp på hyllan (riktigt högt). De var vita med nåt hemskt svart mönster på, som jag sedan målade med oljefärg. Hoppas du hittar nåt!



Kram Jessica

Postat av: Emelie

Publicerad 2009-08-21 09:07:24

Det var ett tag sedan jag kikade in hos dig, har aldrig längre tid att sitta framför datorn, men just nu sover mina gryn så jag får passa på =)

Hoppas ni mår bra!

Jag har också galet mycket som jag behöver köpa till dem, måste ju köpa dubbelt dessutom...

Kram Emelie

Postat av: Mamma Russin

Publicerad 2009-08-22 22:53:25

klart jag kan köpa ett par.. vill du ha de "höga" de köpte vi eller vill du ha de låga? de tror jag hette kim... vilken stl ska jag köpa..??? eller om du mäter isas fötter är nästan bättre så kan jag mäta skon i butiken..:) eller om ni går och provar ut en kavat sko uppe hos er.. för de "bygger visst alla barnskor på samma sula:)



kramisr

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela