Rosadagar

Pytt i panna på grekiskt vis

Publicerad 2011-03-06 22:30:05 i Mat & bak

De här måste ni testa om ni inte redan gjort de, super gott!! Har sedan tidigare recept på detta men hittade de på Viktväktarna online så tänkte att jag måste uppdatera med points och lite små ändringar.




INGREDIENSER 4 portioner Viktväktarna: 16 pp/port.
500 g potatis
500 g fläskfilé
2 paprika
1 rödlök
3 tomater
100 g fetaost, max 16%

Marinad
1 dl olivolja
2 tsk soja
1 tsk sambal oelek
1 tsk ingefära
2-3 klyftor vitlök
salt
svartpeppar

Sås
2 dl lätt creme fraiche
Salladskrydda
Vitlök

GÖR SÅ HÄR
Blanda ihop marinaden, strimla köttet och lägg det i marinaden, låt det dra ca 6 timmar.

Skär potatisen i klyftor, lägg i en långpanna. Sätt in i ugnen på 225 grader i ca 20 min. Lägg sedan på köttet samt strimlad paprika, tomat, rödlök och fetaosttärningar. In i ugnen i ytterligare ca 15 min.

Rör samman ingredienserna till såsen och servar till pytten.

Kommentarer

Postat av: Carina

Publicerad 2011-03-07 12:38:29

Å det måste provas, jag har också haft det receptet länge. Smidigt att förbereda till exempelvis fjällen ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela