Rosadagar

Kyckling med cashewnötter

Publicerad 2009-07-17 21:41:09 i Mat & bak

Nu har ja testat Hannas recept på kyckling med cashewnötter... mums de var gott!! Bäst att ja sparar ner de här under recept så ja kommer ihåg de!



INGREDIENSER
3 kycklingfiléer

Marinad
1 msk soja
1 tsk sesamolja
1 tsk riven ingefära
1 vitlöksklyfta pressas

1-2 dl cashewnötter
1 paprika
1 morot
1 gul lök
Lite olja
Några broccolibuketter
1 burk strimmlade bambuskott
1 burk skivade champinjoner
1 kycklingbuljong
2-3 tsk maizena
1 msk soja
Salt & peppar

GÖR SÅ HÄR
Strimla kycklingen, blanda ihop marinaden och blanda sen i kycklingen. Rosta cashewnötterna i en torr stekpanna på hög värme, ta sen upp dom. Skär paprika, morot och lök i lagom stora bitar.

Fräs kycklingen i stekpannan ca 2 min, ta upp den från pannan. Tillsätt lite olja och fräs paprika, morot, lök och broccolibuketter ca 3 min. Häll i kycklingen igen, bambuskott och champinjoner. Låt puttra 2-3 min.

Häll sedan i kall kycklingbuljong blandat med maizena och soja. Låt små puttra tills det tjocknar lite. Smaka av med salt och peppar. Rör sist i cashewnötterna när du tagit pannan från spisen. Serveras med ris.

Kommentarer

Postat av: ♥ Mamma Russin

Publicerad 2009-07-17 22:24:51

mums, låter smarrigt.. ska jag nog testa.. men jag undviker riset.. :)



kram från mig

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela