Rosadagar

Tapet funderingar

Publicerad 2010-04-21 21:43:48 i Inredning & inspiration

Har ett längre tag tänkt tapetsera en fondvägg i vardagsrummet... just nu är allt bara målat vitt. Men vi kommer liksom aldrig nån vart me å välja tapeter. Finns ju såååå många tapetkataloger när man kliver in i en tapetaffär så man vet inte vart man ska börja!! Sen om vi hittar nåt så gillar antingen jag eller sambon den... men inte båda.

JAG har just nu två favoriter... vilket säger att sambon kanske inte gillar dom lika mycke ;)


Grove Garden från Osborne & Little



Blomma från Mairo


MEN när ja hittar nåt så ser ja ju nackdelar med allt. Om ja väljer en tapet me färg så kan ja ju inte ha vilka kuddar ja vill i soffan till exempel. Varför ska jag alltid ha sånn beslutsångest när de gäller att välja nåt som inte går att byta ut snabbt?!! Vilken hade ni valt av dessa två?

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-04-21 22:11:48

Nummer ett hade jag valt. Vi ska ju tapetsera en fondvägg i sovrummet. Som jag har letat, Henrik hatar allt vad tapeter heter nu :) Vi ska i alla fall ha JC117-02 (Engelska Tapetmagasinet, Jane Churchill.



Kan tänka mig att du är ännu mer velig än vad jag har varit :)



Kram

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-04-22 15:41:08

Jag hade valt den första. Den är verkligen supersnygg och det gör ju inget att den är med färg, ni ska ju ändå tapetsera om EN vägg. Med tanke på att ni annars har rätt neutralt (sett bilderna :P ) så kör på den första!

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-04-22 15:41:59

Tyckte den andra var lite rörig...säkert snygg på väggen men som sagt jag röstar på nr 1 :)

Postat av: hANNA

Publicerad 2010-04-22 18:58:24

Den 1:a är JÄTTEFIN!!!

Postat av: Carina B

Publicerad 2010-04-22 20:53:30

Jag röstar också på 1:an, riktigt fin i vardagsrummet och ni "behöver" ju lite färg ;)

Postat av: Carina B

Publicerad 2010-04-22 20:55:07

Jag röstar också på 1:an, riktigt fin i vardagsrummet och ni "behöver" ju lite färg ;)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-04-23 09:21:20

Jag röstar på 1:an, den är superfin. Blomma-mönstret är underbart men jag vet inte hur stor väggen är. Det kan ju vara så att det mönstret blir plottrigt på stora ytor. Lycka till med valet. Jag vet själv hur svårt det är att bestämma sig =)

Postat av: madde

Publicerad 2010-12-29 20:51:54

LOL... ett tips: gå en kurs i svenska

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela