Rosadagar

Utmanad

Publicerad 2008-11-09 11:05:44 i Allmänt

Blev utmanad av Mamma rusin för läääänge sen att berätta sju saker om mig så är här kommer dom... bättre sent än aldrig ; )

♥ Älskar choklad
♥ Är såååå velig ibland
♥ Gillar inredning å renovering
♥ Jar är grymt seg på att göra vissa saker... tex lägga upp en massa bilder här hemifrån på bloggen, kommer mig liksom aldrig för! Vill att allt ska vara så perfekt... så då blir de aldrig av. Måste bättra mig på de!
♥ Kvällsmänniska... alltså är ja INTE så pigg på morgonen
♥ Vill flytta till hus NU, men drömhuset har inte dykt upp än...
♥ Fastnar ofta vid datorn, sitter hellre vid den än ser på TV.

Så nu ska ja utmana 7 bloggar... men utmanar istället alla som läser här och har lust att bli utmanade!

Kommentarer

Postat av: Mirka

Publicerad 2008-11-09 11:37:31

Jag slutade med nattamningen ungefär samtidigt som vi började ge lite ersättning. Jag började med lite, lite ersättning efter amningen om hon inte var nöjd. Då åt hon mer fasta tider och nattamningen gick så gott som över helt när jag insåg att hon enbart vaknade en gång under natten, ungefär vid tretiden och då vred hon på sig lite och var egentligen inte alls hungrig. Det var nog mest jag som mamma som fick för mig att så fort hon pep till skulle hon ha mat. Hon var ju inte ens vaken de nätterna när jag ammade henne. Men vill ni inte börja med flaska förstår jag ju det, men man kan ju smått börja ge nån sked gröt på kvällen. Det mättar ju lite mer och sen får hon vänja sig vid gluten. Men varning, varning för Hipp ekologisk gröt!!! Den åt sigrid först av alla och den var så god så inget annat dög. Svindyr och vääääldigt svår att hitta i affären.

Att börja med flaska känns nog oftast inte så kul om man helammat. Jag kände mig ärligt talat lite misslyckad. Men hur ni än gör så ska du veta att hon fått i sig så mycket hon behöver via amningen nu, risken för kolik är ju så gott som borta och immunförsvaret har ni ju stärkt rejält. Man är inte dålig om man börjar med flaska, men det är ett val som är högst individuellt som bara NI kan besluta om. Vi valde att sluta med flaska helt efter att vi slutat med ersättning, så vi ger exempelvis ingen välling alls.

Jag tror du fixar det hur bra som helst hur du än väljer att göra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela