Rosadagar

Isas sovtider

Publicerad 2009-07-05 23:02:43 i Dagarna med prinsessan

Ikväll somnade Isa äntligen som hon brukar vid åtta tiden!! Vet inte när hon gjorde de sist! Har på sista tiden varit runt 22 innan hon somnat... Så fort hon somnar på dan efter 16 tiden så håller hon igång till efter 22... behöver bara vara en så liten stund som 15 min så får hon energi som räcker hela kvällen.

Hon har oftast sin vila efter lunchen vilket blir just efter 12 tiden... oftast sover hon bara i ungefär 1 timme, vilket känns ganska lite! Men ibland kan de dra iväg 2 timmar... Om hon sen inte somnar något mer efter den vilan somnar hon vid 20 på kvällen.

Men de svåra är att inte få henne å somna efter 16!! Om man bara är hemma är de inga problem... då visar hon inte de minsta tecken på att vara trött. Men går man en längre promenad eller de värsta åker bil ja då slocknar hon! Och som ja skrev så behöver de bara vara en lite tupplur på 15 min i bilen å hon är super pigg hela kvällen.

Hur är de för era små me sömnen är dom så känsliga för en liten tupplur??

Kommentarer

Postat av: ullrika

Publicerad 2009-07-06 22:24:07

ååh va jobbigt det kan vara det där med sömn. sålänge kiddi är lycklig och glad spelar det väl kanske inte så stor roll att dom är vakna hela kvällen, men det kan ju hända att man skulle vilja ha lite vuxentid också!



nu minns inte jag exakt hur gammal din Isa är (ett drygt år väl?), men jag delar gärna med mig av ett tips jag fått för länge sen: aldrig sova efter tre (vi sköt fram det till fyra eftersom det funkade fint för oss). visst är det bamseste svårt att hålla dom vakna, och powernapparna är nästan dom värstaste... blir ju värsta duracellkaninerna efter det :)



när brukar lilla flickebarnet vakna på morronen? går det kanske att lägga förmiddagssovningen lite tidigare? då kan hon ju få sova en timme mellan typ halv tre och halv fyra utan att det borde förstöra nattsömnen?



önskar massa lycka till - å hojtar; det som inte går att rubba på är bara att flyta med!



tjo!

Postat av: Jenny

Publicerad 2009-07-07 00:10:38

Det är som att läsa om Astrid! Precis så där är det med Astrid och hennes sömn nu också!



Vi försöker sega henne uppe, hon brukar vakna runt 08 tiden, sen försöker jag hålla henne vaken till kl 13 då sover hon drygt 1.5h och sen är det bara att hålla henne vaken tills det är dags att sova för natten runt 19 annars somnar hon inte förrän mitt i natten!



Pust!



Hoppas ni haft en mysig kväll, kram Jenny

Postat av: Misen

Publicerad 2009-07-09 16:12:45

Hej, vad jag blir ledsen att läsa om din mamma, måste vara svårt, beklagar verkligen och skickar en tröstande kram.

Vad gäller sovtider så är det exakt samma med vår Simon. Vi håller igång honom med lekar och kel.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela