Rosadagar

-31 grader ute!

Publicerad 2010-01-07 21:42:55 i Allmänt

Man kan inte påstå att de är sommarvärme här idag... -31 har de varit här idag!! Har knappt varit utanför dörren. Jag å Isa har pysslat på å varit ganska så effektiva här hemma... städning, skrivit matsedel å bakat bröd. Efter middan tog ja mig iväg på storhandling i kylan de är tur att sambon har diselvärmare så bilen var varm när man kom ut igen : )

Isa hon är fortfarande vaken... gjorde ett läggnings försök just före 21 me välling, men inte ville hon sova. Måste nog fortsätta me en kortare vila dagtid ett tag till... för idag somnade hon ett litet tag runt 16.30 å de är ju inte så bra för å få henne i säng i tid.

Nu ska ja slappa ett tag framför datorn innan ja ska njuta av kvällsfika me nybakat bröd!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-01-07 22:00:44

Brrr, nog för att vi haft kallt men inte -31 ialla fall!



Hoppas ni haft en fin kväll, kram Jenny

Postat av: madde

Publicerad 2010-01-07 22:47:10

Brrrr vad kallt!!! Jag fryser tillochmed inomhus numera! Fast vi har inte ens i närheten lika kallt som er!



Vad gott med nybakt bröd. Mmm..



Vi har ju problem med att natta Lilly till och från. Men jag vet att vi var tvungna att ge Lilly vällingen en bra bit innan hon gick o la sig förr för att hon fick sån energi av den. Sen i somras när vi var på Rhodos fick hon sluta med vällingen helt på kvällen.

Och nu har vi dragit ner på middagsvilan till 45 min. på dagis.



Lycka till!! Det är ju så jobbigt när de inte somnar i vettig tid.



KRAM

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-01-11 10:25:36

Gomorgon:) Ja jag hoppas verkligen att hon kommer att trivas där, är nog mest jag som har lite separationsångest bara ;)



Jag hittade den utbildningen jag sökt på http://www.hermods.se/Utbildning/Vuxenutbildning/Kommun/ där står alla utbildningar som går att söka, o där hittade jag "min" distansutbildning, hoppas verkligen jag kommer in, vore perfekt att kombinera det med att vara mammaledig/arbetslös (eftersom mitt jobb gick i konkurs i våras) isf blir det fullt ös tills lillbebban kommer sen lite paus någon vecka innan jag ska kombinera Astrid på dagis (så lite som möjligt), matning och blöjbyten av lillasyster/lillebror med pluggning.



Men vill man så går allt!!



Perfekt om man kan peppa o stötta varandra om vi skulle läsa samma utbildning ;)



Ha en riktigt fin dag, kram Jenny

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela