Rosadagar

Förlossningen

Publicerad 2010-06-04 21:38:57 i Graviditeter

Lovade att återkomma me en liten förlossningsberättelse... Hade nog aldrig tänkt mig att de skulle gå så snabbt eftersom förlossningen med Isa tog väldigt läääänge! Här kommer ett försök till en sammanfattning...

Började som ja skrev om på BF dagen med illamående... men tänkte inte så mycke på att de var förlossningen som var på gång utan hade mer tankarna på Isas magsjuka tidigare i veckan. Var runt åtta tiden på kvällen ja började må illa... men blev som sagt bara värre å värre. Runt 22 fick ja spy första gången... å inte sista kan ja säga! Bäddar tillslut ner mig i sängen å hoppas att illamåendet ska gå över.

Ett tag innan tolvslaget börjar mitt vatten sippra... på samma sätt som med Isa. Inte långt efter de börjar ja få lite små värkar å klockan är nog runt 1 när ja börjar klocka å kolla hur ofta dom kommer... känns inte så ofta men är redan 3-4 min mellan. Börjar inse att de är dax att åka in snart... men så här fort? Nä nog hade ja tänkt att ja skulle gå längre hemma me lite värkar.

Klockan har hunnit bli nästan 3 när vi kommer till förlossningen, får ett rum å kopplas upp mot ctg mm på en gång. Börjar få lustgas å dom kollar hur öppen jag är... redan 5 cm. Säger på en gång att ja vill ha ryggmärgsbedövning så de ska ja få så fort narkosläkaren kan komma. Men de dröjer... mycke å göra på förlossningen så klockan är runt 4 när läkaren kommer. Dom ska bara checka läget hur öppen jag är innan ja kan få den å inte blir de nån ryggmärgsbedövning för nu är ja öppen 10 cm!! Blir smått desperat när ja inte får den... tyckte verkligen att den var super me Isa. Men men nu var de bara å sätta igång å krysta... ca 30 min senare, 4.37 kommer lilla Thea till världen.



Finaste systrarna tillsammans!


Thea vägde 3740 g och var 50,5 cm lång när hon föddes... idag en vecka gammal hade hon redan gått om sin födelsevikt å väger 3880 g. Ett litet matvrak har hon varit hittills å mest på natten. Men natten som var åt hon faktiskt bara 2 gånger mellan 23-08 så de var verkligen skönt!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-06-04 22:19:11

Fina tjejer! Och härligt att allt gick så bra.

Postat av: madde

Publicerad 2010-06-04 23:30:15

Ja vad skönt att det gick så bra utan ryggmärgsbedövning!

De är så söta tillsammans systrarna :D



Du får berätta vad Isa tycker om att ha en lillasyster.. När du orkar alltså.



KRAM

Postat av: Lina

Publicerad 2010-06-05 21:00:10

Vad fina de är tillsammans! Jag tycker Thea är väldigt lik Isa men ändå mer lik dig än vad Isa var så hon var liten. Isa var ju en kopia av Uffe:-)

Postat av: ullisar

Publicerad 2010-06-05 23:57:55

åååh!! grattis till två så otroligt söta tjejer!! och va skönt att allt gick bra! fint namn ni valt, passar jättebra till Isa tycker jag.



ta hand om er nu och sniffa bäbilukt så mycket du kan och orkar tipsar jag!! jag tyckte det gick fasansfullt fort innan Milla plötsligt blivit jättestor! och hmm, njo, hon är ju bara fyraåenhalv månad... men ändå liksom!



krams!

Postat av: Elin

Publicerad 2010-06-07 21:10:05

Vilken FIN bild! Skönt att allt gick bra! Vad tycker Isa om lillasyster då?

Kram

Postat av: Mamma Russin

Publicerad 2010-06-08 21:21:22

tjoho.. här gick det undan när lillan skulle ut.. :) så fint kort på dom, hur tycker Isa det är att vara stora syster? är hon avvis?



grattis till Isa på hennes 2 års dag med såklart, hoppas hon hade en fin dag..



kramrkam

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela