Rosadagar

Vikt & mat

Publicerad 2010-11-04 22:48:23 i Thea

Idag var de dax för BVC besök för Thea på förmiddan... ute i sista sekunden var jag som vanligt så det blev lite stressigt! Men väl där vägdes och mättes hon. Vikten ligger nu på 8140 g och hon är 66,5 cm lång. Var även två sprutor som skulle tas, gick bra förutom att hon var lite ledsen just efteråt. Hoppas att de håller i sig och inte blir nån feber och skrik i natt av sprutan!

Natten som var var verkligen ingen hitt... hon har vaknat mest hela tiden kändes de som i allafall!! På BVC tyckte hon att jag ska försöka få i henne ersättning sista målet på kvällen. Men de är ju lättare sagt än gjort. Jag lovar jag har försökt, men hon vill ju inte ta flaskan :( Men men är väl bara att testa, testa och åter testa så funkar det nog tillslut. För innehållet verkar hon inte ha några problem med testade att ge henne från ett vanligt glas igår och då smaskade hon i sig en hel del. Blev dock lite väl kladdigt kan jag säga!!

Igår fick hon testa sin första smakportion det gick bättre än med ersättningen! Hon smaskade i sig majs och potatis med stor aptit, gapade stort så fort hon såg skeden. Vi hoppas att de fortsätter i den stilen med maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela