Rosadagar

Amning nattetid.

Publicerad 2011-03-06 22:53:54 i Thea


En bild fotade med min iPhone för några dagar sen när Thea sov i våran säng... Just nu ligger hon faktiskt och sover i sin spjälsäng!


Har dom två senaste nätterna försökt att inte amma på natten. Är ju då Thea har ätit som mest... jag är trött så därför har jag inte orkat ta tag i det. Man gör helt enkelt de som är smidigast just då. Men så i fredags fick jag lite energi till att försöka.

Första natten ammade jag inte alls mellan ca 21-06. De var inte jätte protester från Theas sida. Men väldigt många uppvaknanden och små gnäll. Hon sov bredvid mig i sängen så kunde bara ligga och buffa lite på rumpan så somnade hon om... men inte alltid så långa stunder sov hon.

Natt nr 2 då ammade jag henne innan jag la mig runt 23 tiden för att hon skulle somna om snabbt... var sååå trött. Sen nästa gång vid 5 på morgonen. Så ganska hyfsat har de väl gått. Får se vad vi orkar med i natt ;) Har nyss gett henne lite ersättning i sömnen, fick bara i sig 50 ml sen slutade hon suga. Återstår att se hur natten blir!

Kommentarer

Postat av: Caroline

Publicerad 2011-03-07 09:51:38

Lilla sötisen i urgullig fårpyjamas! Kul att det går bra med att minska/sluta med nattamningen.:)



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela