Rosadagar

Tacopaj

Publicerad 2008-11-29 22:08:06 i Mat & bak

Idag blev de mumsig tacopaj till middag så här kommer receptet på den!



INGREDIENSER

Pajdegen

4 dl mjöl

½ tsk salt

2 tsk bakpulver

50 g smör

1½ dl mjölk

Fyllning 1
300 g köttfärs
1 påse tacomix
1 dl vatten

Fyllning 2
4 tomater
1 lök
1 chili
2 dl creme fraiche
2 dl riven ost

GÖR SÅ HÄR
Blanda ihop ingredienserna till pajdegen, tryck ut degen i en form, grädda på 225 grader i 10 min.

Stek fyllning 1 och lägg det i pajskalet när den gräddats.

Blanda ihop fyllning 2 och lägg detta i pajskalet över köttfärsen. Grädda allt i ugnen på 225 grader i 10-15 min.

Kommentarer

Postat av: Therese

Publicerad 2008-11-29 22:27:02

Åh vad gott!

Jag åt tacopaj på café idag och kom på då att jag ville göra en själv hemma och det är ju hur lägligt som helst att du skriver ett bra recept då :)

det ska jag prova!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela