Rosadagar

Pepparkyckling.

Publicerad 2011-03-28 10:47:43 i Mat & bak

Lovade att bjuda på dagens middagsrecept som är en riktigt favorit här hemma. Så god!! Har ni inte provat? Lova att göra det! Receptet har jag hittat på Matplatsen, där jag ofta hittar en massa gott. Ska förberedas antingen kvällen innan eller några timmar innan det ska i ugnen. Så går riktigt fort sen väl vid middagen. De gillar jag!


INGREDIENSER 4 portioner Viktväktarna: 8 pp/port. (utan ris)
1 grillad kyckling

Sås
1 msk smör
1 msk fransk senap
2 msk soya
1/2 msk grönpeppar (krossa den lite lätt)
2 dl grädde (milda mat 7%)
2 dl creme fraiche (lätt 15%)

GÖR SÅ HÄR
Rensa och bena ur den grillade kycklingen. Skär i mindre bitar och lägg i en ugnsform. Koka upp såsen i en kastrull och häll den sedan över kycklingen. Låt stå över natten eller några timmar räcker också om man har bråttom.

Värm sedan i ugn, 225 grader ca 15 min och servera med ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela